2015 Summer PhD Research Experience Programme

Event:  “2015 Summer PhD Research Experience Programme”

Prof. P.C.Yuen, Head of Department of Computer Science, Hong Kong Baptist University (http://www.comp.hkbu.edu.hk/~pcyuen/)

Date: Monday 11 May 2015 time:15:00 - Aula Magna @ DIAG

Aims : To provide opportunities to outstanding PhD and MSc students who are interested to pursue research and/or postgraduate study in Hong Kong to: i) visit the Hong Kong Baptist University (HKBU) campus during Summer 2015 (July) and learn the cutting-edge research being undertaken in the Department of Computer Science; ii) understand the Hong Kong PhD Fellowship Scheme (HKPFS) established by the Research Grants Council (RGC) and Research scholarships offered by the Department of Computer Science and HKBU iii) consider collaboration-exchange of PhD students in the area of computer vision, pattern recognition and machine learning.

Target: PhD students and last year MSc. Students

=======================================================

Lunedi’ 11 Maggio 2015 alle ore 15:00 presso l'Aula Magna del DIAG

il Prof.P.C. Yuen Direttore del Department of Computer Science della Hong Kong Baptist University,
terra’ un seminario informativo sul “2015 Summer PhD Research Experience Programme”

L’iniziativa, si rivolge a studenti di Dottorato e dell’ultimo anno della Laurea Magistrale interessati a svolgere attivita’ di ricerca e/o di studio ad Hong Kong. Il programma offre, attraverso borse di viaggio e soggiorno da usufruirsi a luglio 2015, l’opportunita’ di  visitare la Hong Kong Baptist University (HKBU) nel luglio prossimo i) per conoscere le attivita’ di ricerca in corso al Department of Computer Science; ii) per conoscere le opportunita’ di borse di ricerca e di dottorato offerte dal Research Grant Council del governo di Hong Kong e dalla HKBU; iii) per stabilire collaborazioni-scambio di studenti di PhD nelle aree della computer vision, pattern recognition e machine learning.